Roadtrip in NY state - Reisverslag uit Newark, Verenigde Staten van Bob en Kristel Alons - WaarBenJij.nu Roadtrip in NY state - Reisverslag uit Newark, Verenigde Staten van Bob en Kristel Alons - WaarBenJij.nu

Roadtrip in NY state

Door: Kristel

Blijf op de hoogte en volg Bob en Kristel

05 Mei 2012 | Verenigde Staten, Newark

Hallo allemaal,

Nog een laatste berichtje van Kristel uit de USA. Op dit moment wacht ik op mijn vlucht naar Amsterdam (via Rome) en zit Bob in Chicago te wachten op zijn vlucht naar Oklahoma. Het gaat nu eindelijk gebeuren voor Bob: stormchasen!

De afgelopen drie dagen hebben we doorgebracht in de staat New York, waar we met onze auto (een Chevy Aveo zónder centrale deurvergrendeling ;-) ) rondgereden hebben. We hebben ook even de staten Vermont, Massachusetts en Conneticut aangedaan. Dinsdag zijn we met de bus naar het Newark vliegveld gegaan, onderweg hebben we nog een mooi uitzicht gehad op de skyline van Manhattan, waar de huurauto opgehaald hebben. Dinsdagavond waren we rond 22.00 in het hotel in West Coxsackie, iets ten zuiden van Albany (de hoofdstad van de staat New York).

Woensdag zijn we naar het noorden gereden, naar Lake George, richting Canada. Het was helaas erg bewolkt, maar wel droog, en vooral heel rustig. We hebben er een wandeling gemaakt naar een mooi uitzichtpunt en het meer is erg mooi. Via een detour door Vermont zijn we weer terug gereden naar het hotel waar we hebben gegeten bij Paul’s pizza & pasta. Een leuk locaal restaurant met veel families uit het dorp, goede service en grote porties. Het was zo goed bevallen dat we donderdag terug zijn gegaan.

Donderdag hebben we de stad Kingston, Woodstock en de Catskills bezocht. In de middag was het zonnig en meteen warm, zo’n 25 graden. In de staat New York is ook goed de Nederlandse invloed te zien, zo heb je er de plaatsen Rotterdam en Amsterdam, Nederlandse Kerken en andere Nederlandse namen. Vergeleken met andere regio’s van de VS is er ook veel historie hier. In de 17e en 18e eeuw woonden hier al mensen en hier heeft ook de onafhankelijkheidsoorlog tegen de Engelsen (gedeeltelijk) plaatsgevonden.

Vrijdag zijn we langzaam langs de Hudson afgezakt richting Newark waar we een hotel bij het vliegveld geboekt hadden. Eerst zijn we via de staten Massachusets en Connecticut gereden over mooie wegen door glooiende heuvels en groene bomen. Daarna zijn we langs de Hudson gereden waar we soms mooie vergezichten hadden vanaf wegen die tegen de rotsen geplakt leken. We maakten nog een tussenstop in het Bear Mountain State Park, waar we ook de ‘zoo’ en het bijzonder mooie (not!) Fort Montgomery. In de zomer is het park de achtertuin van de New Yorkers die op zoek zijn naar groen.

Het was 16.30 en toen hoefden we ‘alleen’ nog maar naar het hotel te rijden. Ik schat dat het maximaal 50 mijl was. Maar om een lang verhaal kort te maken om 19.30 waren we in ons hotel. Wat een drama die wegen hier! Het is wel gedeeltelijk onze eigen fout omdat we dachten via Hoboken te rijden waar Carlo’s Bakery zit van Cake Boss. We hadden helaas geen rekening gehouden met het verkeer in de avondspits, wegwerkzaamheden en een kaart zonder veel detail. MAAR de wegen zijn hier ook echt slecht aangegeven en heel chaotisch met veel banen, afslagen links en rechts van de weg, paralel wegen etc. Het ultieme dieptepunt was toen we langs het hotel kwamen maar er niet naartoe konden omdat we op de parallel weg reden (net zoals de A2 en N2 rondom Eindhoven). Na een korte detour in een echte Newarkse achterbuurt en een ingeving van Kristel over de Haynes avenue waren we kort daarna gelukkig toch in het hotel. We waren moe, warm, hadden honger en dorst maar vooral blij dat we het hotel uiteindelijk gevonden hadden! Gelukkig hoefde Bob nog maar een paar honderd meter rechtdoor te rijden om te auto in te leveren bij het verhuur bedrijf!

Na deze enerverende middag hebben we ’s avonds wat in het hotel gegeten en hebben we ons voorbereid op de reizen. Bob gaat nu dus een weekje stormchasen en zal volgende week maandag weer thuis zijn.

Groetjes, ook van Bob,
Kristel

• 07 Mei 2012 - 09:23

Liesbeth En Jan:

Wat hebben jullie veel kilometers afgelegd!
    En nu na 1week alweer gescheiden. We hopen dat jullie reis goed zal verlopen, voor Kristel weer naar huis en Bob hopen we te kunnen volgen op zijn favoriete stormreis!
    Tot het volgend kontakt.....