Samen, Sunshine en Sushi - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Bob en Kristel Alons - WaarBenJij.nu Samen, Sunshine en Sushi - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Bob en Kristel Alons - WaarBenJij.nu

Samen, Sunshine en Sushi

Door: Bob en Kristel

Blijf op de hoogte en volg Bob en Kristel

03 Mei 2012 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hallo allemaal,

Nu een berichtje van Bob en Kristel uit New York (we zijn nog steeds in de staat, maar niet meer in de stad). We hebben drie hele leuke dagen gehad in New York met heel lekker weer.

Zaterdagavond is Bob, na een slopende reis met taxi Paul, NS, British Airways (2x), Airtrain en Subway, aangekomen bij het Paramount Hotel vlakbij Times Square. Kristel was al rond 11.00 in het hotel en heeft 's middags al wat sightseeing gedaan.

Zondag zijn we begonnen met een wandeling rondom Rockefeller Center en zijn we onder andere langs de LEGO winkel gekomen. Via 5th Avenue zijn we in Central Park beland, waar we even hebben genoten van het lekkere zonnetje. Daarna hebben we ons gehaast naar de boot van Circle Line Tours, waar we Ahmad en Dan ontmoetten. Ahmad is een bekende van ons uit Atlanta, die nu in DC woont. Samen hebben we boottocht richting het Vrijheidsbeeld gemaakt, inclusief mooi view op de Skyline van Manhattan. Daarna hebben we met hen sushi gegeten in Korea Town. Daarna zijn we snel weer naar Rockefeller Center gegaan om de zonsondergang te bekijken vanaf Top of the Rock. Vanaf dit gebouw kun je zowel het Empire State building zien en Central Park, echt de moeite waard.

Op maandag zijn we begonnen met een portie cultuur met kunst in het MoMA (Museum of Modern Art), waar het heel druk was. We hebben werken gezien van Van Gogh, Picasso, Dali, Monet en Warhol. Daarna hebben we een wandeling gedaan uit ons 100% New York boekje door de Upper East Side, een van de duurdere wijken van New York. Eenmaal terug op Times Square hebben een Cake Boss cakeje gegeten in het Discovery Center. 's Avonds stond een Broadway Musical op het programma: Chicago. Ondanks dat we helemaal achterin zaten in het Ambassador Theathre was het allemaal goed te zien. Het was een leuke avond.

Dinsdagochtend hebben we al vroeg uitgecheckt in het hotel en zijn we met de subway naar het zuidelijkste punt van Manhattan gegaan. Daar hebben we een wandeling gedaan langs Wall St, Ground Zero, Chinatown, Little Italy, Soho, Greenwich Village en het Meatpacking district. Het was helaas wat bewolkt maar wel warm. Ground Zero is op dit moment een grote bouwput en de One World Trade Center is op dit moment al hoger dan het Empire State Building, desalniettemin erg indrukwekkend. Rond vier uur zijn we naar het Newark vliegveld vertrokken om de huurauto op te halen.

Helaas kunnen we nog geen foto's uploaden want het kabeltje ligt nog thuis. In ieder geval een foto van het enorme sushi buffet bij Ichiumi!

Groetjes uit het bruisende West Coxsackie!

BK

• 04 Mei 2012 - 06:24

Tijn En Sem:

Wow .... Een lego winkel! Wij willen ook naar new york, da's veel leuker dan enge varkens en bokjes die tegen je opspringen. Hebben ze daar ook reuzen lego?

Wij gaan morgen alweer naar huis, groet vanuit frankrijk!